Randevu al
Faydalı Bilgiler

Kolesterol seviyenizi düşürmek için yaşam tarzınızda yapacağınız 5 değişiklik

Yaşam tarzı değişiklikleri kolesterolünüzü iyileştirmeye ve ilaçların kolesterol düşürücü etkisini arttırmaya yardımcı olacaktır.

Yüksek kolesterol, kalp hastalığı ve kalp krizi riskinizi arttırır. İlaçlar kolesterolünüzü iyileştirmeye yardımcı olabilir. Ancak kolesterolünüzü iyileştirmek için yaşam tarzı değişiklikleri yapmayı tercih ediyorsanız, bu beş sağlıklı değişikliği deneyin.

Hali hazırda ilaç kullanıyorsanız, bu değişiklikler kullandığınız ilaçların kolesterol düşürücü etkilerini arttırabilir.

1-Kalp dostu yiyecekler tüketin.

Diyetinizdeki birkaç değişiklik kolesterolü düşürebilir ve kalp sağlığınızı iyileştirebilir.

Doymuş yağları azaltın.öncelikle kırmızı et ve tam yağlı süt ürünlerinde bulunan doymamış yağlar toplam kolesterolünüzü yükseltebilir.doymuş yağ tüketiminizi azaltmak, LDL kolesterolünüzü (kötü kolesterol) azaltabilir.

Trans yağlar bulunan ürünler kullanmayın. Bazen gıda etiketlerinde ‘’kısmen hidrojene bitkisel yağ’’ olarak yazılan trans yağlar, genellikle margarinlerde ve mağazalardan satın alınan kurabiye ve keklerde kullanılır. Trans yağlar kolesterol seviyenizi yükseltir. Unutmayın.

Omega-3 yağ asitleri açısından zengin besinler tüketin. Omega-3 yağ asitleri kan basıncını düşürmek gibi, kal sağlığınıza faydaları yüksektir. Omega-3 yağları içeren yiyecekler arasında somon, uskumru, ringa balığı, ceviz ve keten tohumu bulunur.

Çözünür lifli gıda tüketin. Çözünür lif, kolesterolünkan dolaşımınıza emilimini azaltabilir.çözünür lif, yulaf ezmesi, barbunya fasulyesi, brüksel lahanası, elma ve armut gibi yiyeceklerde bulunur.

Peynir altı suyu proteini ekleyin. Süt ürünlerinde bulunan peynir altı suyu proteini, süt ürünlerine atfedilen sağlık faydalarının çoğunun sebebidir. Çalışmalar, ek olarak verilen peynir altı suyu proteinin hem LDL kolesterolü hem de toplam kolesterolü ve kan basıncını düşürdüğünü göstermiştir.

2-Egzersiz yapın veya fiziksel aktivitenizi arttırın.

Orta ve üst düzeyde fiziksel aktivite ve egzersiz programları, ‘’iyi’’ kolesterol olan yüksek yoğunluklu lipoprotein (HDL) kolesterolü yükseltmeye yardımcı olur.

3- Sigarayı bırakın

Sigarayı bırakmak HDL kolesterol seviyenizi iyileştirir.

Faydalar hızla ortaya çıkar:

Sigarayı bıraktıktan sonraki 20 dakika içinde, kan basıncınız ve kalp atış hızınız sigaranın neden olduğu ani yükselişten sonra iyileşir

Bıraktıktan sonraki üç ay içinde kan dolaşımınız ve akciğer fonksiyonunuz iyileşmeye başlar

Sigarayı bıraktıktan sonraki bir yıl içinde, kalp hastalığı riskiniz sigara içenlerin yarısı kadar

4-Kilo verin.

Fazladan birkaç kilo taşımak bile yüksek kolesterole katkıda bulunur.

5-Alkolü sadece ölçülü olarak alın.

Alkol içecekseniz, ölçülü olun. Sağlıklı yetişkinler için bu, her yaştan kadın ve 65 yaşından büyük erkekler için günde bir, 65 yaş ve altı erkekler için günde en fazla iki içki anlamına gelir.

Çok fazla alkol, yüksek tansiyon, kalp yetmezliği ve felç gibi ciddi sağlık sorunlarına yol açabilir..

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound