Randevu al
Faydalı Bilgiler

YETİŞKİNLER İÇİN GÜÇ VE GÜÇ EĞİTİMİ

Araştırmalar, aerobik egzersizin yanı sıra kuvvet antrenmanının kalp hastalığı, diyabet, artrit ve osteoporoz gibi çeşitli koşulları yönetmenize ve bazen önlemenize yardımcı olabileceğini kanıtlıyor. Ayrıca canlılığı koruyabilir, günlük işleri daha yönetilebilir hale getirebilir ve sağlıklı bir kilonuzu korumanıza yardımcı olabilir. 

Çekirdek Egzersizleri: vücudunuzu sıkılaştırmak, sırtınızı güçlendirmek ve dengeyi geliştirmek için oldukça önemlidir.

Atletik arayışlara daha fazla güç getirmek ister misiniz? Dengenizi ve istikrarınızı arttırmak? Yoksa bükme, döndürme ve daha kolay ulaşma gibi günlük davranışlarda bulunmayı mı umuyorsunuz? Güçlü ve esnek bir beden tüm bu hedeflerin temelini oluşturur.

Egzersiz söz konusu olduğunda, kuvvet antrenmanı nadiren hak ettiği dikkati çeker. Gerçek şu ki, kuvvet antrenmanı aerobik ile eşit derecede önemlidir. Kuvvet antrenmanları, kalbinizin daha hızlı atmasına neden olurken akciğerlerinizin daha çok çalışmasını sağlar. Aerobik egzersizin kardiyovasküler faydaları, yaşamınıza yıllar katabilir – egzersiz programı bu yılları daha dolu ve daha faydalı hale getirebilir.

Kuvvet antrenmanları kaslarınızı düzenleyerek, size formda, aktif ve bağımsız olmanız için gereken gücü ve çevikliği verir. Günlük görevleri yapma ve yapmayı sevdiğiniz birçok şeyi yapma yeteneğinizi korur.

Harvard Tıp Fakültesi’nde yayımlanan Özel Bir Sağlık Raporuna göre Haftada sadece iki seans egzersiz(kuvvet antrenmanı) ile kaslarınızı ve kemiklerinizi güçlendirir, vücudunuza form kazandırır ve hayatınıza güvenirsiniz.

Harvard tıp fakültesi araştırmasına göre;

Her zamankinden daha uzun yaşıyoruz.
Halk sağlığı ve tıbbındaki gelişmeler sayesinde insan yaşam beklentisi son birkaç on yılda olağanüstü bir şekilde büyüdü . 

Zaman geçtikçe sağlık alanında bir deneyim ve bilgi hazinesi ediniyoruz . Oysa yaş aynı zamanda önemli tıbbidurumlar için bazı riskleri arttırmaktadır. Beyin rahatsızlıkları ise yaşlandıkça özel bir endişe kaynağı olmaya başlamıştır.

Dünya Sağlık Örgütüne göre; Alzheimer ve diğer beyin hastalıkları dünya çapında her beş kişiden birinde görünmektedir.
İyi haber şu ki, azalan beyin sağlığı ve bilişsel kayıp kaçınılmaz değil. 
Bilişsel formda kalıcılığınızısürdürmek, beyninizi eğitmek için kullandığınız programlardan veya diyetten daha fazlasını gerektirir . 

Araştırmalar zihinselkeskinliği korumanın belirli bir yaşam tarzı müdahalesine bağlı olduğunu göstermektedir. Özellikle ne ve nasıl yediğinizi, ne kadar egzersiz yaptığınızı, hayatın zorluklarıyla nasıl başa çıktığınızı ve bireyin pozitif tutum içerisinde olmasının önemine vurgu yapmaktadır. 

Bu davranışları sürdürdüğünüz alışkanlıklara dönüştürürseniz,
Uzun vadede, bunun sadece bilişsel formunuz üzerinde değil, aynı zamandagenel sağlığınız üzerinde de çarpıcı etkileri olacaktır .

Healthy body ile beslenme ve egzersiz programlarınızı planlayabilir, sağlıklı yaşama merhaba diyebilir siniz.

Kaynak: Harvard Medical School

1 Comment
  • Ezgi tarhan
    6:57 PM, 16 Eylül 2020

    Makalede belirttiğiniz kuvvet antrenmanları için ne önerirsiniz?
    Ayrıca kuvvet antrenmanları zayıflama konusunda ne kadar işe yarar?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound