Randevu al
Faydalı Bilgiler

Sağlıklı beslenmeyi destekleyen 10 süper yiyecek

Hiçbir gıda tek başına dengeli ve düzenli beslenmemize yönelik ihtiyacımız olan tüm besin ve enerjiyi sunamaz.

Yıllar geçtikçe araştırmalar, sağlıklı beslenme düzenlerinin yüksek tansiyon, kalp hastalığı, diaybet ve bazı kanser türlerini azaltabileceğini göstermiştir.  Akdeniz diyeti gibi bitki temelli beslenme kalıpları, kronik rahatsızlıkları azaltmada önemli yararları olduğunu ispatlamıştır.

Bununla birlikte, özel olarak tanınması için seçilebilecek birkaç yiyecek var. Bu “süper yiyecekler“, öğünlerinizi ve atıştırmalıklarınızı güçlendiren ve sağlıklı beslenme düzenini daha da geliştiren çok önemli besinlerdir.

Süper yiyecekler listesi

Renkli Meyveler.  Lif içeriği yüksek olan meyveler doğal olarak tatlıdır ve zengin renkleri, antioksidanlar ve hastalıklarla savaşan besinler bakımından oldukça yüksektir. Özellikle nar, ahududu, böğürtlen, kiraz, vişne vb meyvelerin antioksidan içerikleri çok yüksektir.

Yoğurt, tahıl gevrekleri ve tatlılara ekleyin veya atıştırmalık olarak sade yiyin.

Balık.  Balık, kalp hastalığını önlemeye yardımcı olan iyi bir protein ve omega-3 yağ asitleri kaynağı olabilir.

En yüksek omega-3 içeriğine sahip balıklar somon, ton balığı bifteği, uskumru, ringa balığı, alabalık, hamsi ve sardalyadır.

Yapraklı yeşillikler.  Koyu yeşil yapraklı sebzeler, iyi bir A vitamini, C vitamini ve kalsiyum kaynağıdır ve ayrıca birkaç fitokimyasaldır (bitkiler tarafından yapılan ve sağlığınız üzerinde olumlu bir etkisi olan kimyasallar). Ayrıca diyetiniz için çok iyi lif kaynağıdırlar.

Bunları nasıl dahil edeceksiniz : Ispanak, pazı, lahana, kara lahana veya hardal yeşillikleri gibi çeşitleri deneyin. Salatalara atın veya biraz zeytinyağında soteleyin. Ayrıca çorba ve güveçlere yeşillik de ekleyebilirsiniz.

Fındık.  Fındık, ceviz, badem iyi bir bitki proteini kaynağıdır. Ayrıca, kalp hastalığı riskini azaltmada bir faktör olabilecek tekli doymamış yağlar içerirler.

Nasıl eklenir: Yulaf ezmesine veya yoğurda bir avuç ekleyin veya atıştırmalık olarak alın. Ancak kalorik olarak yoğun olduklarını unutmayın, bu yüzden küçük bir avuç ile sınırlayın. Fıstık (teknik olarak baklagil), badem veya kaju gibi çeşitli fındık ezmesi türlerini deneyin. Kuruyemişler ayrıca pişmiş sebzeler veya salatalara harika eşlik eder.

Zeytin yağı.  Zeytinyağı, kalp hastalığı riskini azaltmaya yardımcı olan iyi bir E vitamini, polifenoller ve tekli doymamış yağ asitleri kaynağıdır.

Nasıl eklenir: Makarna veya pirinç yemeklerinde tereyağı veya margarin yerine kullanın. Sebzelerin üzerine gezdirin, pansuman olarak veya sotelerken kullanın.

Tam tahıllar.  Hem çözünür hem de çözünmez lif için iyi bir kaynak olan kepekli tahıllar ayrıca birkaç B vitamini, mineral ve bitki besinleri içerir. Kolesterolü düşürdükleri ve kalp hastalığı ve diyabete karşı korudukları gösterilmiştir.

Nasıl dahil edilir : Kahvaltıda bir kase yulaf ezmesi yemeyi deneyin. Her zamanki fırında patates yerine bulgur, kinoa, buğday veya kahverengi pirinç kullanın. Süpermarkette ekmek satın alırken, ilk içeriğin “% 100 tam buğday unu” olmasına dikkat edin.

Yoğurt.  İyi bir kalsiyum ve protein kaynağı olan yoğurt, probiyotik adı verilen canlı kültürler de içerir. Bu “iyi bakteriler” vücudu diğer daha zararlı bakterilerden koruyabilir.

Nasıl dahil edilir : Daha fazla yoğurt yemeyi deneyin, ancak çok fazla şeker içeren meyveli veya aromalı yoğurtlara dikkat edin. Sade yoğurt alın ve kendi meyvenizi ekleyin. Lactobacillus ,  L. acidophilus ,  L. bulgaricus ve  S. thermophilus gibi “canlı aktif kültürlere” sahip yoğurtları arayın  . Dip veya soslarda mayonez veya ekşi krema yerine yoğurdu kullanabilirsiniz.

Sebzelerden.  Bunlar arasında brokoli, Brüksel lahanası, lahana, karnabahar, lahana yeşillikleri, lahana, alabaşlar, hardal yeşillikleri, turplar ve şalgam bulunur. İndoller, tiyosiyanatlar ve nitriller de dahil olmak üzere mükemmel bir lif, vitamin ve fitokimyasal kaynağıdır ve bazı kanser türlerine karşı engel olabilirler.

Bunları nasıl dahil edeceksiniz : Buharda veya tavada kızartın, sağlıklı yağlar ve otlar ve lezzet için baharatlar ekleyin . Çorbalara, güveçlere ve makarnalara dondurulmuş turpgillerden sebze karışımı eklemeyi deneyin.

Baklagiller.  Bu geniş kategori,  siyah, kırmızı ve nohut fasulyesinin yanı sıra soya fasulyesi ve bezelyeyi içerir. Baklagiller mükemmel bir lif, folat ve bitki bazlı protein kaynağıdır. Araştırmalar, kalp hastalığı riskini azaltmaya yardımcı olabileceklerini gösteriyor.

Nasıl eklenir: Salatalara, çorbalara ve güveçlere ekleyin. Humus gibi bir biber veya fasulye bazlı bir ezme hazırlayın.

Domates.  Bunlar prostat kanseri riskini azalttığı gösterilen C vitamini ve likopen bakımından yüksektir.

Bunları nasıl dahil edeceksiniz : Domatesleri salatada veya makarnanızın üzerine domates sosu olarak deneyin. Domatesi  ayrıca güveç, çorba veya acı biberin içine de koyabilirsiniz. Zeytinyağı gibi sağlıklı bir yağda domates hazırlanıp ısıtıldığında likopen vücudunuz için daha uygun hale gelir.

Bu 10 süper gıda ve daha fazlası için healthybody beslenme programları yanınızda..

Kaynak: Harvard Medical School

2 beden incelmeağrı gidericiağrı terapisiağrısız hayatağrısız yaşambasenbel ağrısıbel fıtığı tedavisibirebir egzersizbirebir sporbölgesel incelmebölgesel zayiflamabostanlıbostanlı dietbostanlı diyetbostanlı diyetisyenbostanlı egzersizbostanlı fizik tedavibostanlı fizyoterapibostanlı kilo vermebostanlı kişiye özelbostanlı kişiye özel diyetbostanlı kişiye özel egzersizbostanlı zayıflamaboyun fıtığıboyun fıtığı tedavisidietdieticiandik duruşdirsek ağrısıdiyetdiyet günlüğüdiyet listesidiyet yemekleridiyetisyendiyetisyen bostanlıdiyetisyen izmirdiyetisyen karşıyakadiyetisyen mavişehirdiyetisyen mutfağıdiyetisyen tavsiyesidiz ağrısıdoğru beslenmedonuk omuzduruş bozukluğuegzersiz ve diyeteklem ağrısıfaydalı bilgilerfizik tedavifizyoterapifizyoterapistfıtıkfıtık ağrısıfollow for followbackgünde 20 dakikahaftada 2 günhealthhealthy bodyhealthy eatinghealty foodincelmeizmirizmir bölgesel incelmeizmir diyetizmir diyetisyenizmir fizik tedaviizmir fizyoterapiizmir kişiye özel diyetizmir kişiye özel egzersizkamburlukkarşıyakakarşıyaka bölgesel incelmekarşıyaka diyetkarşıyaka diyetisyenkarşıyaka egzersizkarşıyaka fizik tedavikarşıyaka fizyoterapikarşıyaka kişiye özel diyetkarşıyaka kişiye özel egzersizkifozkilokilo kontrolükilo vermekilo vermekkilo vermek istiyorumkireçlenme tedavisikişiye özelkişiye özel diyetkişiye özel egzersizkişiye özel egzersiz ve diyetlordozmanuel terapimavişehirmavişehir bölgesel incelmemavişehir diyetmavişehir diyetisyenmavişehir egzersizmavişehir fizik tedavimavişehir fizyoterapimavişehir kişiye özel diyetmavişehir kişiye özel egzersizmetabolik hızmetabolik yaşmetabolizma hızlandırıcınutritionistomurgaomurga eğriliğiomuz ağrısıonline diyetpark yaşampark yaşam mavişehirpostürpostür bozukluğupostür nasıl düzelirsagliksaglikli beslenmesaglikli yasamsağlıksağlıklı beslenmesağlıklı yaşamsağlıklı yemeksağlıklı zayıflamasağlıklı zayıflamak istiyorumşekerselülitselülit tedavisisırt ağrısıskolyozsugarterapiterapistyağ yakıcıyağ yakımızayiflamazayıflama merkezizayıflamak istiyorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound