Randevu al
Faydalı Bilgiler

Kendinize şefkatinizi artırmanın 4 yolu

Bir hata yaptığınızda veya bir hedefe ulaşamadığınızda kendinize nasıl davrandığınızı düşünün. İşler ters gittiğinde kendini hırpalama ve üzülme eğiliminde olabilirsiniz.

Sen, hayatında biraz daha kendine şefkatli olmayı öğrenebilirsin.

Kendinizi bağışlamanın ve ruhunuzu beslemenin yolları vardır. Güçlü öz şefkat, daha iyi sağlık, ilişkiler ve genel refah için zemin hazırlayabilir. Şimdiye kadar, araştırmalar kendine şefkatin bir dizi faydasını ortaya çıkardı. Kendine şefkatli kişilerde daha düşük anksiyete ve depresyon seviyeleri gözlemlenmiştir. Kendine şefkatli insanlar, acı çektiklerini fark ederler ve bu zamanlarda kendilerine karşı nazik davranırlar, böylece kendi kaygı ve depresyon seviyelerini düşürürler.

Kendine şefkat göstermeyi öğrenmelisin.

Bazı insanlar doğal olarak kendine şefkatle gelir, ancak herkes gelmez. Neyse ki öğrenilebilir bir beceridir. İnsanların kendi öz şefkatlerini keşfetmelerine ve geliştirmelerine yardımcı olmak için çeşitli yöntemler önerilmiş ve eğitim programları geliştirilmektedir.

Kendinize şefkat becerilerinizi hızlı bir şekilde artırmanın dört yolu:

  • Vücudunuzu rahatlatın. Sağlıklı bir şeyler ye. Uzanın ve dinlenin. Kendi boynunuza, ayaklarınıza veya ellerinize masaj yapın. Yürüyüşe çıkın. Fiziksel olarak nasıl hissettiğinizi iyileştirmek için yapabileceğiniz her şey, size bir miktar öz-şefkat verir.
  • Kendinize bir mektup yazın. Acı hissetmenize neden olan bir durumu düşünün (bir sevgiliden ayrılma, iş kaybı, ailesel sorunlar). Kendinize durumu açıklayan bir mektup yazın, ancak kimseyi suçlamayın, kendiniz dahil. Duygularınızı beslemek için bu alıştırmayı kullanın.
  • Kendinize cesaret verin . Zor veya stresli bir durumla karşı karşıya olan iyi bir arkadaşınıza ne söyleyeceğinizi düşünün. Sonra, kendinizi bu tür bir durumda bulduğunuzda, bu şefkatli tepkileri kendinize yöneltin.
  • Farkındalık uygulayın. Birkaç dakika meditasyon yapmak veya egzersiz yapmak bile acı çekerken kendimizi beslemenin ve kabul etmenin harika bir yolu olabilir.

Kaynak:Harvard Medical School

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound