Randevu al
Faydalı Bilgiler

Kilo Kaybıyla Oluşan Cilt Sarkması Nasıl Yok Edilir.

Sarkmayı önlemek için, vücut içinde ve dışında hidrasyon sağlamak çok önemlidir. Günde en az 2 litre su için ve nemlendirici kremleri bir öncelik haline getirin.

Sıkı bir cilt ile bir heykeltıraşın elinden çıkmış gibi görünen bir vücut muhtemelen elde etmesi en zor olan şeylerden biridir ve sonuçları görmek için kendinizi buna adamanız gerekmektedir. Cilt sarkması genellikle ani kilo kaybından sonra görülür.

Çünkü deriye sıkılık ve gerginliği veren kolajen ve elastin liflerin parçalanması sonucu cilt ve kaslar gerginliğini yitirir. Bu problemin en temel sebeplerinden biri ani kilo kaybı sağlayan, vücuda ve cilde adapte olmak için zaman vermeyen sıkı diyetlerdir.

Bu sebeple,egzersizile birlikte yavaş yavaş kilo vermek, cilt sarkmasını önlemenin ana yoludur.Eğer aynı anda kilo vermek ve gergin olmak için geç kaldıysanız, cilt sarkması için uygulayabileceğiniz bazı yollar vardır.

1-Diyetinizi Değiştirin.

Bu öneri cilt sarkması ile savaşmak için ve kilodaki ani değişiklikleri önlemek için bir numaralı yöntemdir. Sağlıklı bir beslenme düzeniniz yoksa, görünüşünüzü değiştirmek için yaptığınız herhangi bir çaba boşa gidecektir.

Çünkü en iyi sonuçları almak için doğru beslenmeniz gerekir. Yağın birikimine sebep olan yiyecekleri hayatınızdan çıkarmanız gerekmektedir.

Sağlıklı yiyecekler tüketmek sağlığınızı genel olarak daha iyi bir noktaya getirecektir ve cilt sarkması ile baş etmenize yardımcı olacaktır.

2-Bölgesel Egzersizler Yapın.

Ani kilo verdiğiniz zaman, karın kasları, kalça, bacaklar ve hatta kollarda sarkık cilt çok rahatça görülebilir bir hale gelir. Bunu azaltmanın en etkili yollarından biri, problemli bölgelerin dahil edildiği bölgesel egzersizler yapmaktır.

  • Karın kasları:Klasik mekik çekme hareketi en yaygınıdır, fakat karın kaslarını sıkan diğer hareketler de işinizi görecektir.
  • Bacaklar ve Kalça:Genellikle iki bölge aynı egzersizle aynı anda çalışabilir.
  • Kollar:Ağırlık kaldırma ve diğer güç egzersizleri en etkili olanlardır.
  • Yüz ve Boyun:Bu bölgeler de vücudunuzun diğer yerleri kadar önemlidir ve yüz egzersizleri ile çalıştırılabilirler.

3-Genel Kuvvet Antrenmanları Yapın.

Sağlıklı bir kiloya sahip olmak ve cilt sarkması ile baş edebilmek için, Kuvvet antrenmanları hızlı bir şekilde toparlanmanızı sağlayacaktır. Bunun haricinde bisiklete binmek, doğa yürüyüşü yapmak, yüzmek gibi genel egzersiz rutinleri edinmeniz gerekir. Bu hareketlilik fiziksel efor gerektirir ve metabolizmanızı hızlandırarak vücudunuzun çalışan yerlerinde yağ birikmesini önleyecektir.

4-UV Işınlarından Korunun.

Güneş ışığına maruz kalmak ve solaryum makineleri cildi zararlı UV ışınlarına maruz bırakır, bu da cildin elastikiyetini ve kolajenini kaybetmesine yol açar. En iyisi kendinizi bu alışkanlıklardan uzak tutmak ve güneş kremi kullanmak, şapka ve cildi güneşten cildi koruyan kıyafetler tercih etmektir.

5-Daha Fazla Su Tüketin.

Hergün bol miktarda su içmek cildin su dengesini sağlamak için en iyi yollardan birisidir ve ayrıca kilo kaybı ile gelen değişikliklere adapte olmasını sağlamak için cildin elastikiyetini artırır. Kadınlar günde 2 litre su içmelidir, erkekler ise 3 litreye kadar çıkabilirler.

6-Cildinizi Nemlendirin.

Nemlendirici kremler kullanmak sarkık bir cilt ile savaşmak ve cildin sıkılığını kısa zamanda arttırmak için iyi bir yoldur. Koenzim Q10, kolajen, retinol veya elastin içeren ürünleri seçmenizi öneriyoruz; çünkü bunlar cildi gerginleştiriyor ve kırışıklığı engelliyor.

7-Daha Fazla  Protein Tüketin.

Yüksek protein içerikli yiyecekler karbonhidratla beraber tüketildiğinde fiziksel performansı ve vücudun yağ yakma kabiliyetini arttırmaya yardımcı olur.

Protein açısından zengin yiyeceklere örnek olarak;

  • Lüfer
  • Tavuk
  • Yumurta
  • Mercimek
  • Soya
  • Beyaz leblebi

8-Düzenli olarak cildinizi ölü hücrelerden arındırın.

Cildi ölü hücrelerden arındırmanın bir amacı da cildin görünümünü güzelleştirmek ve koyu renkli lekeleri önlemektir. Fakat, aynı zamanda bu tedavi cildin görüntüsünü güzelleştirir ve ciltteki kan akışınıda düzenler.

Basit bir öneri;

Biraz kaba tuz ile 2 yemek kaşığı Hindistan cevizi yağını karıştırın ve cildinize nazikçe dairesel hareketlerle masaj yaparak uygulayın.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound