Randevu al
Faydalı Bilgiler

Tatlı İle Savaşmanın 5 Yolu

Arada sırada tatlı bir şeyler arzulamak normaldir. İnsanlar tatlı tatlar aramaya hazır ve arzulu olabilirler. Bununla birlikte, tatlı iştahınızın, kontrolünüzü ele geçirmesine izin vermek, kilo verme aşaması boyunca zorlanarak verdiğiniz kiloların geri alımını sağlayabilir.

İşte tatlı isteklerini yönetmenize yardımcı olacak beş strateji:

Diyetinizi Optimize Edin.

Dengeli protein, yağ ve karbonhidratlardan oluşan düzenli yemekler ve atıştırmalıklar yiyerek kan şekerinizi dengeli tutun. Vücudunuzu düzgün bir şekilde besleyerek, kan şekerinin yükselmesini ve düşmesini önlersiniz, ayrıca şekerleme için daha az istek duyarsınız. 

Duygularınızı Kontrol Edin.

Bazen tatlı bir şey arzuladığınızda, gerçekten başka bir şey için can atıyorsunuzdur. Bir tatlıya özlem duyduğunuzda, duygusal durumunuzu inceleme fırsatını kullanın. Sık sık stresli veya endişeli olduğumuzda tatlılar isteriz ve kim bazen stresli veya endişeli olmaz ki? Yürüyüşe çıkmak, kestirmek veya erken yatmak ya da hoş sohbet bir arkadaşla muhabbet etmek gibi daha sağlıklı stres atıcıları seçin.

Bir Özlemden Kurtulmak İçin Gerekli Stratejilerin Bir Listesini Yapın.

Özlem duyduğunuz bir şeye aşırı düşmek yerine, düşüncelerinizi açlığınızı yeniden yönlendirmeye odaklayın. Kendinizi tedavi edeceğiniz küçük zevklerin veya dikkatinizi dağıtacak aktivitelerin bir listesini bulun. Çoğu istek yaklaşık 15-20 dakika sonra kaybolur. Bir fincan çay hazırlayın, yürüyüşe çıkın , bulmaca veya sudoku yapın , komik bir şey okuyun veya izleyin veya bir arkadaşınızı arayın. Ayrıca tatlı bir şeyler için bir dürtü hissettiğinizde meyve atıştırabilir, sakız çiğneyebilir veya tatlı tadı olan bir bitki çayını yudumlayabilirsiniz. Aralarından seçim yapabileceğiniz birkaç farklı stratejiniz varsa daha başarılı olabilirsiniz.

Yeterli Uyku Uyuyun.

Yeterince uyumadığınız zaman, vücudunuz daha fazla “açlık hormonu” ghrelin üretir. Uykusuz kalmak aynı zamanda iradenizi azaltır ve tatlı şeyler de dahil olmak üzere sağlıksız yiyecekler için istekleri artırır. Düzenli olarak yeterince uyuduğunuzda isteklerinizin azaldığını veya zayıfladığını görebilirsiniz. Çoğu insan için bu, her gece yaklaşık yedi ila sekiz saattir.

Kendinize Hoşgörülü Davranın.

Kilonuzu koruma aşamasına geldiğinizde, ara sıra kendinize sevdiğiniz bir tatlıyı ikram edebilirsiniz. Öyleyse, hoşgörünüzü planlayın ve diyet planınızı buna göre ayarlayın. Yüksek kaliteli ve tatmin edici bir şeyden küçük bir porsiyon seçin mükemmel bir bitter çikolata, karamel, en sevdiğiniz pastadan küçük bir dilim vb. Yavaş yiyin, her lokmanın tadına varın. Menünüzde tatlı bir ikramın olduğunu bilmek, daha az istek duymanıza yardımcı olabilir. Kilo vermeyi sürdürürken bu stratejileri hatırlayın.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound