Randevu al
Faydalı Bilgiler

Kilo Verme Döneminde Dışarıda Öğle Yemeği Yemek

Kahvaltı günün en önemli öğünü olabilir, ancak kilo vermeye veya korumaya çalışırken öğle yemeği genellikle en büyük zorluktur.

Daha sağlıklı beslenme seçimleri yapmaya çalışıyor olsanız bile, bir kafede veya restoranda öğle yemeği yemek stresli olabilir. Sandviç ve çorba dünyasında gezinmeyi daha basit ve daha sağlıklı hale getirmek için bazı hızlı ipuçları.

“Geleneksel” Temel Bilgiler

Harika bir sandviç, dürüm veya burger seçenekleri arasında isen, ekmeği, tortillayı veya çöreği bunun yerine bir marul sargısı ile değiştirip değiştiremeyeceğini sor. Hatta bazı öğle yemeği mekanları düşük karbonhidratlı bir paket veya “çıplak” bir seçenekte sunabilir. Bu genellikle sandviçinizin marul yaprağına sarılı olduğu anlamına gelebilir. Ve söylenmesi gerekiyorsa: patates kızartması veya patates cipsini tüketmeyin bunun yerine haşlama bir sebze ya da salata ile menünüzü tamamlayın.

Sıcak, rahatlatıcı çorbaları seviyorsanız,  isminde “doyurucu”, “bisque” veya “krema / kremsi ” olan çorbaları içmekten vazgeçin. Bölünmüş bezelye, börülce veya siyah fasulye gibi baklagil bazlı çorbalar lif ve bitki bazlı protein içermesinin yanı sıra oldukçada doyurucudur. En düşük karbonhidrat seçeneği için sebze çorbaları arasında tercihinizi yapın. Ancak kıvam artırıcı olarak genellikle un veya mısır nişastası içerdikleri için “etli çorbalara” dikkat edin.

Salatalar genellikle “sağlıklı” bir öğle yemeği için tercih edeceğimiz seçeneklerdir, ancak dikkatli olun! Tüm salatalar sağlıklı değildir. Peynir çeşitleriyle veya kuruyemişlerle  yoğun süslenmiş kalorisi yoğun lan salatalara dikkat edin.Salata söz konusu olduğunda en iyisi en basit olanıdır: Karışık yeşillik veya marulla başlayın, tavuk veya ızgara balık gibi yağsız bir protein ekleyin ve üzerine sebzeler koyun. Salatanızı süslemek için sızma zeytinyağı, sirke, limon ve biraz tuz ve karabiber tercih edin.

Gelenekselin Ötesinde

Öğle yemeği hem sağlıklı hem de eğlenceli olabilir! Bulabileceğiniz çeşitli seçenekler sizi şaşırtabilir.

Restoranın mutfağı ne olursa olsun, bazı yönergelere bağlı kalmadan doyurucu ve sağlıklı bir seçenek bulabilirisiniz. Herhangi bir yemekten karbonhidratları kesmenin hızlı ve kolay bir yolu, beyaz pirinç, patates veya mısır gibi nişastalı ürünleri menünüzden çıkarmaktır.Aynı şekilde ekmek, dürüm ve tortilladan kaçınmalısınız.

Yan olarak salata, ızgara veya buharda pişirilmiş sebzeler veya fasulyeli protein bazlı yiyeceklere bakın. Ana yemeğinizi alakart olarak da sipariş edebilirsiniz, ancak çoğu restoran salata veya sebzeleri (bazen düşük bir ücretle) değiştirmekten memnuniyet duyar.

Genel Öğle Yemeği İpuçları Sonuç

Tercihiniz veya restoran ne olursa olsun, dışarıda öğle yemeği yerken şu ipuçlarını aklınızda bulundurun:

  • Porsiyonunuz öğle yemeği için yemeniz gerekenden daha büyük olacaksa, daha ilk ısırığı almadan önce, yemeğinizin yarısını paketlemek ve sonrasında ara öğün olarak tüketmeyi bir düşünün.
  • Ketçap, ekşi krema, “sos” ve salata sosları gibi çeşnilerde gereksiz kalorileri almamak için kaçının.

Mutlu öğle yemekleri!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound