ARA
Faydalı Bilgiler

Bu yıl kalp sağlığınızı iyileştirmek için 3 basit adım

2020’de, COVID-19 salgını, tüm dünyada önde gelen ölüm nedeni olan kalp hastalıklarını gölgede bıraktı. Oysa ki Dünyada yeni koronavirüs SARS-CoV-2 komplikasyonlarından ölenlerin en az iki katı kadar insan kardiyovasküler nedenlerden öldü.

Virüsten kaynaklanan zorluklar yeni olsa da, uzmanlar onlarca yıldır kalp hastalığı üzerinde çalışıyorlar ve herkes bu bilgiden yararlanabilir. Harvard Tıp Fakültesi’nde tıp profesörü ve yazı işleri müdürü kardiyolog Dr. Deepak L. Bhatt, “Kalbinizi sağlıklı tutan yaşam tarzı alışkanlıkları, sizi COVID-19 ve grip gibi enfeksiyonlardan da koruyacaktır” diyor. Harvard Kalp mektubu .

Peki bu kalp sağlığı alışkanlıkları tam olarak nedir? Amerikan Kalp Derneği onlardan “Hayatın 7 Basit Kuralı” adını veriyor. Basitçe söylemek gerekirse bunlar:

1) Sigarayı bırakın

2) Daha iyi yiyin

3) Aktif olun

4) Kilo verin

5) Kan basıncınızı yönetin

6) Kolesterolünüzü kontrol edin

7) Kan şekerinizi azaltın

Bu yıl kalp sağlığına hızlı bir başlangıç ​​yapmak için üç adım seçmek

Ancak yedi adım üstesinden gelinemeyecek kadar fazla görünebilir veya hatta bunaltıcı görünebilir. Öyleyse, sadece birkaçına odaklanarak daha da basitleştirelim. Sigarayı bırakmak genel sağlığınız için oldukça önemli, peki diğer adımlar için ne yapmalıyız?

Çoğu insan sebze, kepekli tahıllar, fasulye ve meyve gibi bitki bazlı yiyecekleri yeterince yemiyor. Ve çok az insan önerilen miktarda egzersiz yapıyor. Bu, her hafta en az 150 dakikalık orta yoğunlukta aerobik aktivite (tempolu yürüyüş gibi) ve haftada en az iki gün kas güçlendirme egzersizi  anlamına gelir.

Elbette, hem diyetinizi hem de egzersiz oyununuzu geliştirmek kilo vermenize yardımcı olacaktır (dördüncü adım). Ama daha iyi yemek yemenin ve daha fazla hareket etmenin beşinci, altıncı ve yedinci adımlara da yardımcı olabileceğini biliyor muydunuz?

Küçük bir değişiklikle başlayın, ardından

2021’de bu üç şeyi yaparak kalbinize bir iyilik yapın.

Diyetinizde küçük bir değişiklik yapın. Bazı öneriler: En sevdiğiniz yemek tariflerinden birini etli fasulyeyle değiştirin. Beyaz ekmek yerine bir dilim tam tahıllı ekmek yiyin. Daha önce hiç yemediğiniz bir sebzeyi deneyin.

10 dakika boyunca kalp atış hızı yükseltici bir egzersiz yapın. Bazı öneriler: Bir egzersiz programına kaydolun. Egzersiz programına kaydolamıyorsanız Mahallenizde hızlı bir yürüyüş yapın.  Plank, lounge yada squat gibi basit ev egzersizlerini deneyin.

Sayılarınızı bilin. Bu dört anahtar değeri izlemek kolaydır. Bir tartıya çıkın, ardından vücut kitle indeksinizi hesaplamak için kilonuzu ve boyunuzu kullanın. Kan basıncınızı ölçün (birçok eczanede makine bulunur). Kolesterol ve açlık kan şekeri değerlerini içermesi gereken en son kan testi sonuçlarınız için tıbbi kayıtlarınızı kontrol edin.

Standart hedefler şunlardır:

  • 18,5 ile 25 arasında vücut kitle indeksi  (Bknz: formül: KilO / BOY*BOY)
  • 120/80 mm / Hg’nin altındaki kan basıncı
  • 200 mg / dL’den az toplam kolesterol
  • 100 mg / dL’nin altında açlık kan şekeri (glikoz).

Yaşınıza, tıbbi ve aile geçmişinize bağlı olarak bireysel hedeflerinizin değişebileceğini unutmamak önemlidir. Bunun hakkında doktorunuzla yada bir uzmanla konuşun, ardından bu dört değeri sizin için en uygun aralıkta elde etmek veya korumak için birlikte çalışın. Bu, ilaç almayı içerebilir. Ve bu arada, diyetinize ve egzersiz rutininizde küçük değişiklikler yapmaya başlayın. Yavaş yavaş daha sağlıklı yiyecekler eklemek ve egzersiz için daha fazla zaman harcamak, kalbinizde ve genel sağlığınızda gerçekten bir fark yaratabilir.

Kaynak: Harvard Medical School

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound