ARA
Faydalı Bilgiler

Kalori saymayın, ancak bunlara dikkat edin

          Kalori sayımı genel olarak kilo kontrolü için en iyi yaklaşım değildir. Kalori saymak size fazla kilolardan korunmaya çalışmak için en iyi yöntem gibi görünebilir. Yalnızca kalori saymaya güvendiğinizde, vücudunuzun açlık ve tokluk sinyallerini dinlemeyi asla öğrenemezsiniz. Bu, kalorinin önemli olmadığı anlamına gelmez.
          Uzmanlar, yaktığınızdan daha az kalori tüketmenin kilo kaybına yol açtığı konusunda hala hemfikir. Ama onları takıntı haline getirmeye gerek yok.

Bunun yerine, hedefinize ulaşmak için kaç kaloriye ihtiyacınız olduğuna ve hangi yiyeceklerin oraya ulaşmanıza yardımcı olma olasılığının daha yüksek olduğuna dair genel bir fikre sahip olmanız gerektiğini söyleyebiliriz. Bunu kalori saymaya karşı kalori farkındalığı olarak düşünün.

Kaç kaloriye ihtiyacınız var? Her birey farklıdır ve kalori ihtiyaçları yaş, vücut büyüklüğü, aktivite seviyesi ve metabolizma gibi birçok faktöre bağlı olarak farklılık gösterir. Çoğu kadın kilosunu korumak için günde 1.600 ila 2.000 kaloriye ihtiyaç duyarken, çoğu erkek günde 2.000 ila 2.400 kaloriye ihtiyaç duyar. Bireysel olarak sizin ihtiyacınız olan kalori miktarını kesinleştirmek için bir uzmandan destek almanızda fayda vardır.

Diğer bir yaklaşım, porsiyonlarınızı sınırlamaktır, bu da otomatik olarak kaloriyi sınırlama etkisine sahiptir. Standart porsiyonlar genellikle restoranlarda veya hatta evde alışkın olduğunuz şeylerden çok daha küçüktür.

Sağlıklı beslenme yolculuğunuzun başlangıcında, yemek günlüğünüz için porsiyonları ölçmeyi öğrenmek önemlidir. Bununla birlikte, dikkat etmediğiniz sürece, porsiyon büyüklükleri zamanla kayabilir ve artış gösterebilir. Yaklaşık bir ay sonra, yemeğinizi standart porsiyon boyutlarında tabağınıza koyup tekrar ölçün ve doğru yolda kaldığınızdan emin olun. Bu arada , Sebze porsiyonlarınızı azaltmanıza gerek olmadığını unutmayın.

Son olarak, tüm kalorilerin eşit olmadığına dair bazı kanıtlar var: Harvard tarafından yürütülen bir araştırma, son zamanlarda kilo vermeyi sürdürmeye çalışan insanların, karbonhidrat bakımından nispeten düşük bir diyet uyguladıklarında her gün daha fazla kalori yaktığını buldu.

Birçok uzman, kilo vermenin ilk adımı olarak tüm basit şekerleri ortadan kaldırmayı ve bu kiloların geri gelmesini durdurmayı tavsiye ediyor. Bu muhtemelen hem karbonhidrat alımınızı azaltacak hem de toplam kaloriyi aynı anda sınırlayacaktır.

Haftalık eylem planlarının nasıl oluşturulacağını öğrenmek ve kilo kontrolü ipuçlarımızı ve tariflerimizi almak için Harvard Tıp Fakültesi’nden Özel Sağlık Raporu ile sağlıklı kilo kontolüne Healthy Body ile ulaşın.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound