ARA
Faydalı Bilgiler

Bayramda Beslenme

Ramazan ayı boyunca özellikle beslenme düzenini koruyamayan bireylerin metabolizmaları yavaşlayabilir. Bu nedenle bayram sabahına hafif beslenme ile başlanabilir. Yapılan ağır yemekler ve hızlı tüketim gibi olumsuz alışkanlıklar kan basıncı ve kan şekerinizin ani yükselip düşmesine ve bu durumlar aniden bastıran açlık krizlerine sebep olabilir.

Bunlardan korunmak için basit ama etkili birkaç durumu özetleyecek olursam;

Bayram sabahına yumurta, peynir, ceviz, tam tahıllar ve yeşil yapraklı sebzelerin olduğu hafif bir kahvaltıyla başlanmalıdır.

Maalesef bayramda fazla miktarda çikolata, şekerleme ve tatlı tüketimi olmaktadır. Bu yüzden günün diğer öğünlerinde hafif ama sağlıklı yemekler tüketilmelidir. Özellikle çocuklarda bu besinlerin aşırı tüketimi doygunluk hissi yaratarak ana öğün tüketimini kısıtlayacağı için, mümkünse bu besinler çocuklara ana yemeklerden sonra küçük miktarlarda verilmelidir. Aşırı tüketim çocuklarda mide ve bağırsak sorunlarına yol açabilir.

Bazı öneriler;

Meyve tatlıları ve sütlü tatlılar tercih edebilirsiniz. Şerbetli tatlılardan vazgeçemiyorsanız, porsiyonlarınızı azaltıp diğer öğünlerinizi sebzeler gibi hafif ve sağlıklı besinlerle geçirebilirsiniz.

Bayram sofranızda kendinize porsiyonlanmış küçük tabaklar oluşturabilirsiniz.

Çay ve kahve tüketiminize dikkat etmeli (2 fincan kahve, 3-4 fincan çay) ve bu süreçte tatlı tüketimi arttığından özellikle şeker kullanmadan tüketmeye özen göstermelisiniz.

Şekerli ve asitli içeceklerin tüketimini sınırlandırıp su tüketimeyi (günde en az 2,5 lt) ihmal etmeyiniz.

Bayram ile birlikte alkol tüketimi başlamaktadır. Karaciğer sağlığınız ve kalori planlamanız için alkol tüketiminizi sınırlandırmalısınız.

Bayramlar kalp hastalığı, şeker hastalığı, tansiyon gibi kronik rahatsızlıkları olan bireyler için daha büyük risk taşımaktadır. Özellikle tereyağı, katı margarin veya hayvansal yağlar kullanılmış yemeklerden uzak durmaları, yedikleri et türevine de dikkat etmeleri oldukça önemlidir.

Bu bayramı evlerimizde geçireceğimizden dolayı artan enerji alımını dengelemek adına ev içinde uygun egzersizler planlanarak enerji harcanması arttırılabilir.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound