ARA
Faydalı Bilgiler

Boyun Fıtığı Nedenleri, Belirtileri ve Tedavi Yöntemleri

Boyunda 7 adet omurga mevcuttur. Bu omurgaların arasında disk denilen yastıkçıklar ağırlığın eşit olarak dağılmasını ve omurga dinamiğini sağlar. Bu yapının çeşitli nedenlere bağlı olarak yırtılması sonucunda, disk içinde bulunan nükleus pulposusun dışarıya taşarak, sinir köküne baskı yapar ve boyun fıtığı (servikal disk hernisi) oluşur.

Boyun Fıtığının Nedenleri

Travma

Ağır yük kaldırma,

Ters bir hareket yapma,

İtme hareketinin sık yapılması

Yanlış duruş,

Psikolojik stres,

Yorgunluk,

Profesyonel olmayan masaj

Cep telefonunun uzun süre ve yanlış kullanımı

Boyun kaslarında zayıflık

Boyun Fıtığının Belirtileri

Boyundaki fıtıklaşmış bir disk; boyun ağrısı, yayılan kol ağrısı, omuz ağrısı ve kolda veya elinizde uyuşma veya karıncalanmalara neden olabilir. Boynunuzdaki ağrı genellikle sinir köklerinizin boynunuzdaki bir problemden rahatsız olduğunun ilk işaretidir. Uyuşukluk, karıncalanma ve özellikle kol kaslarındaki zayıflık gibi belirtiler, sorununuzun daha ciddi olabileceği konusunda uyarı işaretleridir. Kollarınızdaki zayıflık, boyun ağrınızla ilgili bir doktora görünmeniz gerektiğinin kesin bir işaretidir.

Boyun Fıtığı Tedavi Yöntemleri

Boyun fıtığı olan tüm hastalarda ameliyat gerekmez. Aslında, %95’ten fazlası egzersiz, ilaç tedavisi ve fizik tedavi gibi cerrahi olmayan yöntemlerle tedavi edilebilir.

Manuel terapi: Mobilizasyon, Manipülasyon, Tetik nokta tedavisi, Miyofasyal germe

Diğer yöntemler: Traksiyon (çekme, germe), sıcak uygulama, soğuk uygulama, terapatik masaj, zayıflamış boyun kaslarını kuvvetlendirme, esneklik egzersizleri

Boyun Fıtığını Önleme ve Ağrılarını Geçirmek İçin Öneriler;

Yeterli dinlenme

Doğru yastık seçimi

Doğru duruş pozisyonu

Dengeli ve yeterli beslenme

Düzenli Egzersiz, (boyun ve ofis egzersizleri)

Esneklik Egzersizleri

Ani dönüşler yapmamalı

Sigara tüketimi olmamalı

Stresten kaçınılmalı

Sonuç olarak:

Omurga sağlığı için günlük yaşam aktivitesinde, ani hareketlenmelerden kaçınarak oluşacak yaralanmaların önüne geçilebilir. Düzenli aerobik egzersizler ve doğru yapılan kuvvetlendirme egzersizleriyle kas-iskelet sisteminde oluşabilecek yaralanmalar minimuma indirilebilir. Egzersizlerle birlikte uygulanan sağlıklı beslenme ve kilo kontrolü programları oluşturulmalıdır.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound