ARA
Faydalı Bilgiler

Horlama ile başa çıkabilmek

Kendi başına horlama genellikle zararsızdır, ancak özellikle yatak partneriniz için rahatsız edici olabilir. Neyse ki, sorunu hafifletmek için adımlar atabilirsiniz. Yaşam tarzı değişiklikleri yaparak ve sorunu hafifletmek için basit ev ilaçlarını deneyerek başlayın. Ayrıca, horlama yardımcıları olarak pazarlanan birçok üründen birini deneyebilirsiniz.

Ancak horlarsanız ve aynı zamanda hava için nefes nefese uyanırsanız veya gün içinde sık sık uykulu veya yorgun hissederseniz, muhtemelen uyku apneniz olur. Uyku apnesi hipertansiyona ve daha ciddi tıbbi sorunlara neden olabilir. Horlama uykunuzun kalitesini etkiliyorsa bir doktora danışın.

Yaşam tarzı değişiklikleri ve ev ilaçları

Uyku sırasında hava yolunuzun açık kalmasına yardımcı olmak için bu kendin yap önerilerini deneyebilirsiniz:

Alkolden kaçının – ya da yatmadan sonraki üç saat içinde alkol almayın. Bu, uyku sırasında hava yolu kaslarınızın gevşemesini önlemeye yardımcı olacaktır.

Akşam kaslarınızı gevşeten ilaçlar almayın. Benzodiazepinler kaçınılması gereken önemli bir ilaç grubudur. Bazen sakinleştiriciler veya yatıştırıcılar olarak adlandırılan bu ilaçlar arasında genellikle kaygıyı tedavi etmek için kullanılan alprazolam (Xanax), klonazepam (Klonopin), diazepam (Valium) ve lorazepam (Ativan) bulunur. Benzodiazepinler uykusuzluk için de reçete edilebilir. Bazen bu nedenle reçete edilen örnekler arasında estazolam (ProSom) veya temazepam (Restoril) bulunur. Ancak bu ilaçlar uykusuzluğun uzun süreli tedavisi için önerilmez (iki ila dört haftadan fazla). Alkol gibi, bu ilaçlar boğazdaki kasları gevşetebilir.

Fazla kilolu veya obezseniz kilo verin. Boyun ve boğazdaki ekstra yağ dokusu hava yollarını daraltabilir. Biraz kilo vermek, kilolu veya obez biri için hava yollarını açmaya yardımcı olabilir, ancak zayıf olan birçok kişi de horlar.

Burun tıkanıklığı sorunları için ev ilaçlarını deneyin. Burnunuz mukus nedeniyle tıkalı ise, sinüslerinizi tuzlu su ile durulamayı deneyin. Alerjiniz varsa, yatak odanızdaki toz akarlarını ve evcil hayvan tüylerinin temizliğine dikkat edin veya bir alerji ilacı kullanın. Şişmiş burun dokuları sorunsa, burun nemlendiricileri veya bazı ilaçlar şişmeyi azaltabilir.

Eğer sigara içiyorsanız, bırakın. Sigara içmenin diğer birçok olumsuz sağlık etkisine ek olarak, sigara içen kişilerin de horlama olasılığı daha yüksektir. Sigara üst hava yollarında şişme ve daralmaya sebebiyet vererek horlamayı arttırabilir.

Yan pozisyonda uyu ya da başını kaldır. Sırtınızı düzleştirdiğinizde, diliniz geri düşer ve hava yolunuzun üst kısmına bastırır, bu nedenle  horlamanız artar. Bu nedenle yan yatmayı deneyiniz. Yada fazladan bir yastık kullanarak başınızı yükseltmeyi deneyin

Bazı basit yaşam tarzı değişiklikleri ve ev ilaçları basit horlamaya yardımcı olabilir. Ancak tüm bu değişiklikleri yapmanıza rağmen horlamanız devam ediyorsa uyku apneniz olabilir. Bunun olabileceğini düşünüyorsanız, doktorunuzdan randevu alın.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound