ARA
Faydalı Bilgiler

Kilo Ver ve Koru..!

SAĞLIKLI KİLO KAYBI İÇİN BASİT BAZI ALIŞKANLIKLAR

Kalıcı ve sağlıklı kilo verebilmek için yeme ve egzersiz alışkanlıklarınızı değiştirmeniz gerekir. Ancak gün içinde yaptığınız uyku veya internnete gezinmek için harcadığınız zamanı değiştirerekte fark yaratabilirsiniz.

Harvard özel sağlık raporunda açıklanan alışkanlıkları edinerek KİLO VER VE KORU hedefine ilerleyebilirsiniz.

Küçük, spesifik ve gerçekçi hedefler belirleyin

Belki üniversite, belkide evlenmeden önceki kilolarınızda olmayı hedefliyorsunuz, fakat bu 50 kilo yada daha fazlasını vermenizi gerektiriyor olabilir. Öyleyse henüz oraya gitmeyi hedeflemeyin, en azından henüz değil. Kilonuzun %5 yada %10’unu verebilmek için gerçekçi bir hedef belirleyin ve bu hedefe ulaşmak için kendinize bol zaman ve esneklik sağlayın. Çoğu insanın bu kilo kaybını sağlamak için 6 ay uğraştığını unutmayın. Ayrıca, ‘’Akşam yemeğinde daha az yemeliyim ve daha fazla egzersiz yapmalıyım’’ gibi genel hedefler koymayın. Bunun yerine aşağıdakiler gibi kısa vadeli  günlük haftalık hedefler belirleyin.

-Birkaç akşam yemeği tarifi seçeceğim Pazar günü malzemeler için alışveriş yapacağım.

-Gelecek hafta en az üç kez dışarı çıkmak yerine evden sağlıklı bir öğle yemeği getireceğim.

-Pazartesi ve Çarşamba günü işten sonra yürüyüşe çıkması için bir arkadaşımla konuşacağım.

-Mutfakta çerez,çips, aburcubur gibi atıştırmalıkları ortadan kaldıracağım.

Her sabah kahvaltı yapın ve yavaşça yiyin.

Birçok insan kahvaltıyı atlar çünkü çok acele ederler yada aç değildirler. Kahvaltınıza  zaman ayırmak için 15 dakika erken kalkmayı deneyin. Bu da uyku zamanından ödün vermemeniz için erken yatmanız anlamına gelir. Kahvaltınız sırasında oturunuz, lokmalarınız arasında kahve yada çayınızı yudumlayarak yavaşça yemeyi deneyin. İdeal olanı her öğüne yaklaşık 20 dakika harcamanızdır. Bu zamanlamaya öğle ve akşam yemekleri için daha kolay uyum sağlayabilirsiniz, başlamak için birini seçin ve kendiniz kontrol etmek için bir zamanlayıcı ayarlayın.

Bir egzersiz programına kaydolun.

Düzenli bir egzersiz programı uygulayın.Egzersiz yapmanın hayatınız için yemek, uyumak kadar gerekli bir yatırım olduğunu unutmayın.

Bu alışkanlıklardan sizin için en uygun olanını seçin ve bir hafta kadar deneyin. Bu sağlıklı alışkanlıkları rutinde yapmak önemlidir. Kendinizi, oldukça tutarlı bir şekilde yaptığınızı fark ettiğinizde bir tane daha ekleyin. Zamanla bu alışkanlıkların çoğunun birbirine bağlanacağını anlayacaksınız.

Bu basit alışkanlıklarla yavaş ama emin adımlarla kilo vermeniz ve korumanız sağlanacaktır.

Kaynak: HARVARD MEDİCAL SCHOOL

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound