ARA
Faydalı Bilgiler

Kilo Vermek, Ağrılarınızı Ortadan Kaldırabilir..!

Birçok sağlık durumu aşırı kilo nedeniyle daha da kötüleşir.Eklemler ve omurga üzerindeki fazladan ağırlık , özellikle bel, sırt, diz ve ayaklarda ağrılı durumlara yol açabilir. O zaman, kilo vermenin genellikle bazı ağrı türlerini hafifletmeye yardımcı olduğu mantıklıdır.

Sağlıklı ve eğlenceli bir yemek planı bulmak ve egzersiz yapmak, uzun vadede kilo verme hedeflerinize bağlı kalmanıza ve erken yaşta elde ettiğiniz kilo kaybını korumanıza yardımcı olacaktır.

Kilonuzu yönetmek ve kalori alımınızı azaltmak için şu basit kuralları izleyin:

Ne kadar yediğinizi takip edin. Bir gıda günlüğü tutmak sizi sorumlu tutar ve yeme sorunlarınız hakkında size değerli geri bildirimler verir.

Küçük değişiklikler yapın . Diyetinizi yavaşça değiştirin. Yediğiniz yiyeceklerin miktarını ve türünü aniden azaltmak muhtemelen geri tepecek ve aşırı yeme geri dönmenize neden olacaktır.Bu nedenle beslenme programınızda ufak değişiklikler yapın.

Farkındalık tekniklerini kullanın . Ne zaman, nerede ve ne kadar yediğinizi düşünün ve yemek yemek için bir zaman belirleyin. Örneğin bir öğün için kendinize 20 dakika verin. Midenizin beyninize dolu olduğunu bildirebilmesi için gerekli süre 20 dakikadır. Bu sebeble yemek sürenizi 20 dakikaya çıkarın.  Yemek yerken, TV izlemek veya okumak yerine yemeğinize odaklanın.Yemeğinizi yavaş ve iyi çiğneyin. Yediğiniz yiyeceğin dokusunu, tadını ve aromasını gözlemleyin. Tüm duyularınızı oyuna dahil etmek, taze, sağlıklı yiyeceklere olan arzunuzu artırabilir ve stresle ilişkili yeme döngüsünün kırılmasına yardımcı olabilir.

Yüksek kalorili yiyecekleri gözden uzak tutun. Aperatifler ve aburcuburları hayatınızdan çıkarın. Bunun yerine lifli ve nispeten az kalorili besinler tüketin örneğin elma veya muz gibi..

Daha küçük porsiyon boyutları kullanın. Yiyeceklerinizi daha küçük tabaklarda servis edin; daha küçük porsiyonlar daha az kaloriye eşittir.

Kendine şefkatli olun. Aşırı yemek yediğinde kendini cezalandırma. Sizi tekrar yola çıkmaya motive etmez. Psikologlar artık kendi kendine şefkatin, kilo kaybı da dahil olmak üzere yaşamın zorluklarıyla başa çıkmak için çok daha etkili olduğuna inanıyorlar.

Fiziksel aktiviteye gelince, birçok egzersiz formunun kalça veya diz ağrısı olan insanlar için daha zor olduğunu hatta ağrılarınızı arttırabildiğini  göreceksiniz. Bu sebeble eklem ve omurga hasarına neden olmayacak egzersiz programlarını tercih etmelisiniz.

Fark yaratmak için ne kadar kilo vermeniz gerektiği konusunda sihirli bir cevap yoktur. Toplam kilonuzun % 10’u kadar kilo verebilmek ilk adım için oldukça iyidir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound