ARA
Faydalı Bilgiler

Kolesterolünüzü Düşürmeye Yardımcı Olabilecek 11 Besin

Lif açısından zengin yiyeceklere odaklanın ve doymuş yağlardan kaçının.

Kolesterol seviyeniz yıllar içerisinde arttıysa, beslenme şeklinizi değiştirmeniz yardımcı olabilir.ideal olarak toplam kolesterol seviyeniz desilitre başına 200 miligram (mg/dL) veya daha düşük değerde olmalıdır. Ancak uzmanların en çok endişelendiği şey zararlı olan LDL kolesterol değeridir. Aşırı LDL, kalp arter çeperlerinde birikir ve kalp krizi riskini arttıran antiflamatuvar maddelerin salınmasını tetikler.

Harvard tıpta koruyucu kardiyoloji direktörü Dr.Jorge Plutzky, ‘’kalp hastalığını önlemek için LDL’niz 100 mg/dL veya daha düşük olmalıdır’’ diyor.

LDL değeriniz bu kategorinin üzerindeyse, yediklerinizi değiştirerek LDL’nizi daha sağlıklı bir seviyeye çekebilirsiniz.

Beslenme Önerileri

Yüksek kolesterol içeren gıdalardan kaçınmak, LDL’nizi düşürmenin en iyi yolu değildir. Genel diyetiniz özellikle yediğiniz yağ ve karbonhidrat türleri, kan kolesterol değerleriniz üzerinde en fazla etkiye sahiptir. Doymuş yağlı besinler yerine doymamış yağlı gıdaları tercih etmek öncelikli olmalıdır.

Bu et, peynir, tereyağı ve dondurma gibi diğer yüksek yağlı süt ürünlerinden kaçınmamızı gerektirir. Beyaz ekmek, makarna ve beyaz pirinç gibi rafine karbonhidratlar yerine doymamış yağlar bulunan bazı bitkisel yağlar, avokadolar ve yağlı balıklar tüketmeye gayret göstermeliyiz. Sağlıklı yağların aksine bol nişastalı yiyecekler çok doyurucu değildir, aşırı yemeyi ve kilo alımını tetiklemektedir.

Rafine karbonhidratlarla ilgili en büyük sorun ise; kolesterolün vücuttan atılmasına yardımcı olan LİF bakımından maalesef düşüktür.

Vücudumuz lifleri parçalayamaz bu yüzden sindirilmeden geçer, lifli gıda tüketmek kolesterol seviyenizi düşürmeye yardımcı olurken kilo vermenizi de sağlar.

Peki kolesterol seviyenizi düşürmeye yarayacak en iyi besinler nelerdir?

Aşağıdaki 11 yiyecek iyi lif ve doymamış yağ kaynağıdır.

1-Yulaf ezmesi.

2-Beyaz fasulye.

3-Avokado.

4-Patlıcan.

5-Havuç.

6-Badem.

7-Kivi

8-Ahududu ve Böğürtlen

9-Karnabahar.

10-Soya Fasulyesi

11-Somon Balığı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound