ARA
Faydalı Bilgiler

Korku ve endişelerinizi nasıl alt edersiniz?

Korku endişelerin üstesinden gelmek !

Korku ve endişe seni alt etti mi?

İşte bu duyguları nasıl sakinleştirecekiniz.

Yıllar boyunca yaşam konusunda daha endişeli ve korkulumu oldunuz? Yalnız değilsiniz. Araştırmalar korku, genel kaygı ve sinirlilik duygularının yaşla birlikte artma eğiliminde olduğunu göstermiştir.

Bu olumsuz duygular birçok şekilde ortaya çıkabilir. Finansal geleceğiniz, yeni veya geri dönen bir sağlık sorunu veya son COVID-19 salgınının gösterdiği gibi dünya olaylarındaki değişiklikler hakkında daha fazla endişe duyabilirsiniz.

Yürüyüşe çıkmak için endişelenme Korku veya endişeleriniz arasında zihinsel bir mola mı gerekiyor? Vücudunuzun farkındalığına, hareketine, solunmasına ve çevresine odaklandığınız dikkatli bir yürüyüşe çıkın. Yürüyüş zihninizi yenilemenin ve daha mevcut olmanın basit bir yoludur. Bir çalışma, dört hafta boyunca haftada iki kez 30 dakika dikkatli yürüyüş yapan kişilerin daha az strese ve daha iyi yaşam kalitesine sahip olduğunu bulmuştur.

Devam eden bu korku ve endişe duygularının sağlığınız üzerinde derin bir etkisi olabilir. Her ikisi de zayıflık, kalp hastalığı ve depresyona katkıda bulunabilecek daha az aktif ve daha az sosyal olabilirsiniz.

Ele alınmazsa, sürekli korku ve endişe, sosyal anksiyete bozukluğu, agorafobi (halka açık yerlerde korku) veya genel anksiyete bozukluğu (göğüs ağrısı ve kas yorgunluğu gibi fiziksel sorunlara yol açabilecek kronik endişe) gibi belirli bir bozukluğa sebep olabilir.

Ne yapalım

Sürekli korku ve endişe ile yaşamayı önlemek genel sağlığımız için önemlidir.İlk adım korkunuzun kaynağını belirlemektir. “Doğru tedavi tanıma ile başlar,” diyor Dr. Vahia. “Çoğu zaman insanlar neden korktuklarını veya neden çok endişelendiklerini  ifade edemezler.”

Bir psikiyatrist veya terapist ile görüşmenizi öneririz. Harvard psikiyatri bölümü “Profesyonel bir analiz, özel endişelerinizin ve korkularınızın nerede olabileceğini saptamanıza yardımcı olabilir” diyor.

Belirli korkularınızın farkında olduğunuzda ve genellikle ortaya çıktıklarında, onları yönetmek için başka yöntemler de kullanabilirsiniz.

Örneğin:

Farkındalık uygulayın. Farkındalık, geçmiş veya gelecekle ilgili kaygılara sürüklenmeden zihninizin dikkatini daha mevcut olmaya zorlar. Bu zihniyet, korkulu düşüncelere aşırı tepki vermemenize ve bunlara eşlik eden stres, depresyon veya kaygıyı azaltmanıza yardımcı olur.

Meditasyon, farkındalığı öğrenmenin popüler bir yoludur. Meditasyonun amacı korkulu düşünmeyi bir kenara atmak ya da engellemek değil, düşüncelerinizi ve hislerinizi fark etmek ve onlara karşı hareket etmek zorunda olmadığınızı fark etmektir. Bu, gözlerinizi kapatmak ve tek bir cümle veya kelimeyi tekrarlamak veya nefesleri saymak kadar basit olabilir.

Bir finansal uzmana danışın. Para sorunları sizi endişelendiriyorsa, bir finansal planlayıcı veya danışmanla görüşün. Mali durumunuzu ayrıntılı bir şekilde inceleyebilir, bütçenizi oluşturabilir veya ayarlayabilir, belirli endişelere odaklanabilir ve hedefler belirlemeye yardımcı olabilir.  Dr. Vahia “Bu, durumunuz hakkında daha fazla güven duymanıza yardımcı olabilir ve endişe uyandırabilecek sorunları çözebilir.”

Kişisel eğitmenlerle egzersize başlayın. Yaralanmadan korktuğunuz için aktivite veya egzersizden kaçınırsanız, bu durum sizi daha sağlıksız hale getirecektir. Bir eğitmen mevcut kondisyonunuzu değerlendirebilir, güçlü ve zayıf yönleri belirleyebilir ve gelişmenize yardımcı olacak bir program geliştirebilir.

Dr.Vahia, “İlerledikçe fiziksel gelişmelerinizi göreceğiniz ve hissedeceğiniz için, bu, yaralanma korkusunu ve egzersiz yapamayacağınız veya daha aktif olamayacağınız endişesini aşmanıza yardımcı olacaktır.” “Aktif olabileceğinizi düşündüğünüzden daha fazla yetenekli olduğunuzu fark edebilirsiniz.”

Yapılan egzersiz programlarının fiziksel ve ruhsal sağlığınıza yönelik bir çok yararlı etkisi olabileceğini unutmayınız.

KAYNAK: HARVARD MEDİCAL SCHOOL

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound