ARA
Faydalı Bilgiler

Protein tozlarının gizli tehlikeleri

Şeker, kalori hatta toksik maddeler içerebilir.

Bir bardak süte protein tozu eklemenin sizi daha sağlıklı yapacağını düşünebilirsiniz. Sonuçta protein kas kemik ve birçok vücut fonksiyonuna yardımcı olmak ve korumak için gereklidir. Ve orta yaş üzeri yetişkinler iştah azalması sebebiyle yeterli protein tüketmezler.

Ancak çikolata veya vanilya proteini tozu sağlık açısından riskler barındırıyor.Dolayısıyla protein tozu kullanırken dikkatli olmak gerekiyor.

Protein tozu nedir?

Protein tozları, bitkilerden (soya fasulyesi, bezelye, pirinç, patates veya kenevir), yumurtalardan veya sütten (kazein veya peynir altı suyu proteini) gelen toz protein formlarıdır. Tozlar, ilave şekerler, yapay tatlandırıcı, koyulaştırıcılar, vitaminler ve mineraller gibi başka bileşenler içerebilir. Kaşık başına protein miktarı 10 ila 30 gram arasında değişebilir. Kas oluşturmak için kullanılan takviyeler nispeten daha fazla protein içerir ve kilo kaybı için kullanılan takviyeler nispeten daha az içerir.

Riskler nelerdir?

Protein tozu kullanımının birçok farklı riski olabilir.

Protein tozu bir diyet takviyesidir ve sağlık denetçileri gıda takviyelerinin içeriklerini kontrol etmek konusunda oldukça zayıf kalmaktadırlar. Dolayısıyla protein tozlarının üreticilerin iddia ettiği oranda içeriklere sahip olup olmadıklarını bilmemizin bir yolu yoktur.

Protein tozu kullanımının uzun vadeli etkilerini bilemiyoruz ve yanetkileri konusunda tam olarak elimizde bir kanıt yok. Diyor harvard uzmanları

Süt bazlı protein tozları sindirim sıkıntısına veya gastrointestinal rahatsızlıklara sebeb verebilir.

İlave şeker içermesi yüksek kalori barındırması anlamına gelir.

Yeni bir risk ortaya çıktı

Bu yılın başlarında, Temiz Etiket Projesi adı verilen kâr amacı gütmeyen bir grup, protein tozlarındaki toksinler hakkında bir rapor yayınladı. Araştırmacılar, 130 tip toksin için 134 ürün taradı ve birçok protein tozunun ağır metaller (kurşun, arsenik, kadmiyum ve cıva), bisfenol-A (plastik yapmak için kullanılan BPA), pestisitler veya bağlantıları olan diğer kirleticiler içerdiğini keşfetti kanser ve diğer sağlık koşullarına Bazı toksinler önemli miktarlarda mevcuttu.

Peki protein tozları nasıl bu kadar zararlı madde içerebilir? Temiz etiket projesi bu durumu üretim süreçlerine dayandırmaktadır.

Test edilen protein tozlarının hepsi yüksek seviyelerde toksin içermez. Sonuçları Clean Label Project’in web sitesinde ( www.cleanlabelproject.org ) görebilirsiniz.

Günlük protein hedefleri

İyi bir diyet için önerilen Protein mikatrı: kadınlar için günde 46 gram ve erkekler için 56 gram.

Örneğin:

·        kahvaltı için bir yumurta (6 gram)

·        Öğle yemeğinde ufak bir kase yoğurt (18 gram)

·        atıştırmalık için bir avuç fındık (4-7 gram)

·        akşam yemeği için bir bardak süt (8 gram) ve 2 ons pişmiş tavuk (14 gram).

Ne yapmalısın

Harvard uzmanları bazı durumlarda kimyasal içermeyen protein tozlarının kullanılabileceğini ve yararı olabileceğini söylüyor.

Yeme güçlüğü veya iştahsızlık olduğunda (kanser tedavisinin veya yaşlılıktan gelen zayıflığın bir sonucu olarak)

Cerrahi bir operasyon sonrasında hızlı iyileşme için. (vücudunuzun hücreleri onarmak ve yenilerini yapmak için proteine ​​ihtiyacı vardır)

Cilt yanıkları gibi ciltte onarımı gereken bölgelerin hızlı iyileşebilmesi içinde vücudun proteine ihtiyacı vardır.

Bu tip sağlık sorunlarınızın haricinde gıdalardan protein ihtiyacınızı karşılamaya çalışın. Örneğin fındık,az yağlı süt ürünleri(özellikle yoğurt), fasulye, mercimek, balık, tavuk, yumurta ve yağsız et tüketimine özen gösterin. ‘’bir toza dönüşmeden protein almanın birçok yolunu bulabilirsiniz’’

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound