ARA
Faydalı Bilgiler

STRES KAYNAKLI YEME;Başa çıkabilmek için 5 strateji

Kilo alımının altta yatan birçok nedeni vardır, ancak en yaygın olanlardan biri hepimizin deneyimlediği bir şeydir: Stres. İster trafik sıkışıklığı isterse büyük ve kronik bir travmatik yaşam olayı tarafından tetiklenen hafif geçici tür olsun, stres dostumuz değildir. Sizi daha fazla yemeye, ve hatta daha kolay kilo almaya zorlayan fiziksel ve duygusal değişiklikler yapabilir .

Stres kaynaklı yeme ve kortizol

Harvard Tıp Okulu’nda tıpta yardımcı doçent olan Dr. Fatima Cody Stanford, “Stres kanda kortizol adı verilen bir hormon seviyesini yükseltiyor” diyor. Kortizol, metabolizmanızı düzenlemeye yardımcı olan adrenal bez tarafından üretilen bir hormondur. Ayrıca kan şekeri yönetimi ve hafızasında da rol oynar. Kortizol seviyeleri yükseldiğinde, iltihabı artırabilir ve vücudu orta bölümün etrafında yağ biriktirmeye başlayabilir. “Stres aynı zamanda uykuyu bozabilir ve insanları normalde gece yarısı gibi yemek istemeye teşvik edebilir” diyor Dr. Stanford.

Sonuç olarak, stres sadece sağlıksız kilo alımına yol açabilir.

Stresli hissetmek?

Stres çoğumuza tanıdık geliyor. Yine de bazı kanıtlar kadınların stresden orantısız bir şekilde etkilendiğini göstermektedir. Bir çalışmaya göre kadınların stres oranı erkeklere oranla daha yüksek  çıkmaktadır.

Stresi başarıyla yönetmek kilo kontrolüne yardımcı olabilir

Stres birçok insan için yaşamın kaçınılmaz bir parçası olsa da, buna eşlik edebilecek kilo alımı değildir. Strese cevabınızı değiştirmek ve azaltmak için stratejileri benimsemek, kilo alımınızı düşürebilir ve zayıflatabilir.

Bu beş strateji yardımcı olabilir:

Gerginliğinizi azaltın. Egzersiz, stres yönetiminin önemli bileşenidir, çünkü fiziksel aktivite aslında kortizol düzeylerini düşürebilir.  Egzersiz programlarınızı sevdiğiniz bir aktivite olarak görün eşinizden egzersiz yapmanız için sizi teşvik etmesini isteyin.

Uykuya öncelik verin. Uyku eksikliği, vücudunuzda dolaşan stres hormonlarının miktarını artırabilir. Bu nedenle , stresin etkili bir şekilde yönetilmesi için yeterince iyi bir uyku almanızı sağlamak çok önemlidir. “Yatmadan en az bir saat önce telefon, tablet ve televizyon gibi dijital dünyadan uzaklaşın”.

Görünümünüzü değiştirin. Hissettiğiniz stres miktarı koşullara ve bu koşulları algılamanıza bağlıdır. İki kişi aynı işi yapabilir, ancak sadece biri bunu stresli olarak algılar. İnsanlar ayrıca kişiliği veya erken yaşam deneyimlerini temel alarak stresi yönetme yeteneklerinde farklılık gösterir. Zorluklar hakkında düşünme şeklinizi değiştirmek için çalışmak, stresi azaltmaya yardımcı olabilir.

Önceden planlamak. Yüksek stres dönemine giriyorsanız, destekleri ayarlayarak hazırlayın. Dr.Stanford, “Çalıştığım bir kadın, her yıl aynı zamanda çocuğunun ölüm yıldönümünde kilo aldı” diyor. Stresli bir etkinliğe hazırlanırsanız veya çalışma süresiyle karşı karşıya kalırsanız, size yardımcı olması için ek destek isteyin. Ekstra olarak egzersiz sayınız arttırın. Sağlıklı bir beslenme programı edinin ve uymaya çalışın.

Bir Sağlıklı yaşam merkezine başvurun. Stresle baş etmek veya duygusal yemeyi kontrol etmekte sorun yaşıyorsanız, bir sağlıklı yaşam merkezine başvurun. Size özel doğru bir beslenme programına kayıt olarak destek alın.

KAYNAK: Harvard Kadın Sağlığı İzleme Örgütü

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound